Subscribe

AHMAD SAID HINA PROTON, MALUKAN NEGARA ATAU MALUKAN MAHATHIR ? - Ref Malaysiakini

Tindakan Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said yang secara terang-terang menghina Proton boleh dianggap menghina negara sendiri. Ini kerana sejak dahulu Proton menjadi kebanggaan negara kerana ianya jelas berjaya menaikkan nama Malaysia sebagai sebuah negara yang mampu mengeluarkan kereta sendiri walaupun komponennya masih ada komponen luar.

Apa implikasi dari kenyataan Ahmad Said?

1) Proton tak tahan lama, sebab Mat Said kata V6 yang baru beumur 4 tahun dah tak boleh dipakai.

2) Proton 'maintenance'nya tinggi kos sampai ratusan ribu dalam masa 4 tahun. Hebat ini apa yang dibaiki sampai sebanyak itu?

3) Proton tak sesuai untuk jalan jauh ...........
Jelas sekali Ahmad Said menghina Proton dan negara kita, walaupun mungkin bukan niatnya untuk berbuat demikian. Mungkin kenyataanya adalah untuk mempertahankan dirinya yang telah membeli Mercedez untuk kegunaan Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri.

Atau mungkin juga Ahmad Said menghina Dr Mahathir kerana sebelum ini ramai yang menganggap Proton adalah Mahathir dan Mahathir adalah Proton.
Cerita ini masih berterusan dan belum sampai ke kemuncaknya namun kita ingin tegaskan di sini supaya BPR yang telah menyiasat tentang kemungkinan adanya penyelewengan tentang kos penyelenggaraan V6 ini, dapat menyiasat dengan telus dan berani. Jika ada unsur-unsur penyelewengan dan salah guna kuasa jangan sembunyikan dakwa sesiapa juga yang terlibat hatta Bekas Menteri Besar atau Exco-exco yang sudah pencen (tetapi masih jadi ADUN).

Nota : Derih Jusoh tak senang duduk (kereta dibeli dan dipakai pada zamannya menjadi Tok Ketua Negeri Terengganu) ..........Ahmad Said mula tunjuk belang ....kalau boleh agaknya Ahmad Said tok se kelih muko Derih dalam Dewan Undangan Negeri.

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.