Subscribe

Dulu Mahathir Kini Najib Pula Kebal Undang-Undang

Tersentak juga bila baca lapuran akhbar ketika peguam pemerhati Warga Monggolia yang memohon mahkamah untuk mengarahkan Bala dan Dato Najib hadir ke mahkamah untuk perbicaraan kes Altantuya. Apa yang berlaku pihak pendakwaraya pula beria-ia menghalang dan akhirnya hakim menolak permohonan Karpal itu. Sepatutnya pendakwaraya yang beria-ia ingin bala dan Najib dibawa sebagai saksi di mahkamah, ini terbalik pulak.

Pelik, dulu Mahathir dihalang oleh hakim untuk datang menjadi saksi kes Dato Seri Anwar dengan tuduhan liwat sepuluh tahun lalu kerana dia kebal dari segi undang-undang, kini Najib pula kebal. Dahsyat! Dahsyat!.

Kalau gitu tak peliklah dengan adanya berita mengatakan Dato Najib merasuah sebanyak RM20 juta kepada hakim, pendakwaraya, peguambela dan polis dari bawah hingga yang tertinggi semata-mata untuk menutup penglibatan Najib dan isterinya dalam kes pembunuhan Altantuya ini.

Kalau ada kelihatan pendakwaraya bertengkar dengan peguambela dalam mahkamah dalam kes Altantuya, percayalah, itu semua hanya lakunan dengan skrip yang telah dipersetujui bersama.

Sebenarnya banyak berita pelik dalam Negara kita sekarang. Bila Dato Sri Anwar buat lapuran polis terhadap peguam Negara dan Ketua Polis Negara, BPR buat siasatan dan hantar kepada Peguam Negara untuk tindakan lanjut. Tak ke gila namanya tu, buat siasatan dan lapuran, kemudian hantar kepada orang yang disiasat.

Tapi rakyat Malaysia percaya, Akuan bersumpah Raja Petra dan Bala yang pertama adalah benar dan sebenar-benarnya.

Fikirkanlah, siapa Razak baginda yang boleh mengarah anggota Unit Tindakan Khas meletupkan Altantuya. Siapa Razak baginda yang boleh mengarahkan agar bom C4 milik tentera di keluarkan untuk tujuan membunuh? Apa kuasa Razak baginda, siapa dia?

Yang pasti dan benarnya ialah ada kuasa-kuasa tertinggi yang mengatur dan menjadi pengarahnya.

Ini agaknya tanda-tanda Malaysia diambang kehancuran dan kehinaaan. Tukarlah kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah kerajaan Pusat sekarang, agar semuanya ini akan dapat dibongkar satu persatu dengan jelasnya.

by Tok Janggut

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.