Subscribe

EZAM... BIARLAH RAHSIA..

Lebih kurang 8 - 9 tahun yang lalu di atas pentas parti Pas di Taman Melewar aku mendengar Ezam berucap bergegar-gegar penuh semangat. Aku ketika itu sambil mendengar ceramah sambil pekena roti 'canai banjir' dan kopi O panas di gerai bersebelahan. Orang kata sambil menyelam sambil minum air.

Lagi lantang Ezam bersuara lagi laju aku membelasah roti canai banjir berkuahkan kari ayam dan sambil tumis. Sedar tak sedar dua keping roti canai habis aku belasah dengan secawan kopi panas. Memang panas! cara Ezam bercakap pun ada iras² mentornya, Dato' Seri Anwar Ibrahim. Memang berkarisma Ezam ni sebagai pemimpin.

Dalam ucapannya itu, Ezam mendakwa mempunyai enam kotak rahsia salah laku pemimpin Umno. Banyak tuu! Semua orang tercengang termasuk juga aku. Ada yang bertepuk tangan dan ada yang bertakbir. Biasalah tu....semangat!

Tunggu dok tunggu dok tunggu! Dari Ezam yang masuk penjara dah keluar penjara. Dato' Seri yang kena enam tahun penjara dah pun keluar penjara. Aku pun yang boleh berjalan dulu sampai dah tak boleh berjalan. Tapi sampai ler ni (sebut sleng utara) enam kotak rahsia yang Ezam cakap tu tak nampak bayang pun!

Ler ni Ezam pun dah masuk Umno semula. Rahsia enam kotak entah kemana. Mungkin Ezam simpan buat pekasam kot! Rahsia masih menjadi rahsia dan kotak hanya tinggal kotak......

Pagi ni sambil makan roti canai cicah gula dengan segelas teh O dengar pulak cerita yang sama, dari orang yang sama. Cerita tentang 'Rahsia' lagi. Banyak betul si Ezam ni dengan rahsia².

Cuma yang berbeza pagi ni ada dua perkara. Pertama, kali ini rahsianya bukan lagi rahsia salah laku pemimpin Umno tapi 'rahsia besar' PKR. Dan yang kedua, kali ni aku makan roti canai kena bersuap pulak, tak seperti 8 - 9 tahun dahulu.....huhuhu!

Sambil makan roti canai dengar lagu Siti Nurhaliza "Biarlah Rahsia"

Klip video Laungan Reformasi di tayangkan di blog di bawah.

Dari Blog Reformis Lesu: http://legendabuta.blogspot.com/

KISAH ISTANA EZAM






INILAH ISTANA EZAM SETELAH MASUK UMNO

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.