Subscribe

'Zero' Undi untuk Ezam!


Ezam Mohd. Nor mahu mencabar Dato’ Seri Anwar Ibrahim (DSAI) di mana sahaja kawasan parlimen yang bakal ditandingi oleh DSAI.

‘Kehebatan’ si Ezam yang nampak seperti hero masyarakat yang bakal memulihkan penyakit lumpuh Umno ternyata dipandang sepi oleh kebanyakan pimpinan tertinggi Umno sendiri. Jawatan menteri jauh sekali!

Sewaktu baru-baru ini berceramah di Kota Bharu, Kelantan, Mat Ezam telah mendapat tamparan yang amat berbisa. Ini kerana selain daripada kehadiran yang amat sedikit, (dipenuhi dengan kerusi-kerusi kosong!) pihak penganjur juga dikatakan menyesal dan tidak mahu lagi menjemput Ezam sebagai pemidato di tempat tersebut.

Ezam, seperti semua tahu, bekas pembantu DSAI yang setia (suatu ketika dahulu), malah gaya ucapannya juga saling tak tumpah seperti DSAI, telah ternyata menikam bekas bossnya itu secara terangan dan berdabik dada dengan not RM100.00 bersama Pak Lah didepan media umum.

Manusia yang bersifat 'sesumpah' ini mesti diajar! Dia yang dahulunya hebat dengan sumpah keramat, kini sudah bertukar menjadi sesumpah yang hebat!

Semua pihak mesti memastikan Ezam akan mendapat 'zero' undi (jika boss baru membenarkan dia melawan DSAI). Kempen besar-besaran mesti digerakkan agar istilah 'sifar pembangkang' yang pernah diidamkan (dimimpikan) oleh Dato' Seri Khir Toyo suatu ketika dahulu, berbalik menjadi 'sifar' undi untuk Ezam.

Semua sedia maklum kemasukan Ezam kerana habuan wang ringgit dan 'misi' untuk menggagalkan kem Najib untuk menguasai Umno secara keluruhannya, terutama diperingkat akar-umbi.

Pertuduhan terhadap Anwar telah mendapat perhatian Tok Guru Nik Aziz, sehingga beliau sendiri mengetuai doa' bagi memberi kekuatan kepada Anwar. Akan tetapi sebaliknya berlaku kepada Ezam. Jauh panggang dari api, ibarat langit dan bumi!

Diharap nama Ezam akan nanti digugurkan dalam arena politik, supaya dia lebih tertumpu kepada kerja-kerja membaiki rumah banglo, atau mengumpul harta secukupnya! Masyarakat amat membenci untuk melantik orang semacam ini menjadi pemimpin.

Maaf sekadar ini, luahan rasa yang terbeku dihati yang amat tidak menyenagi dengan Ezam yang pernah dikenali dahulu.

Wallahu a'alam.

bY : Atan

1 comment:

Halim said...

Dulu masa mula-mula buka pejabat keadilan, meeting bersila atas lantai, Dengan selamba Ezam bahlul ni tuduh aku talam 2 muka. Sekarang memang sah la dia ni jenis jawa keturunan mengkarung.

Peace

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.