Subscribe

Wakil Rakyat UMNO Terlebih Dahulu Yang Selalu Letak Jawatan

Perletakan jawatan Wan Azizah sebagai wakil rakyat Permatang Pauh telah diselar oleh pelbagai pihak. Antaranya mengatakan bahawa DSWA tidak bertangguh jawab, mementingkan diri sendiri dan keluarga dan tidak memegang amanah yang telah diberikan oleh pengundi.

Namun apakah ini pertama kali dalam sejarah Malaysia bahawa seseorang yang dipilih dalam pilihanraya meletak jawatan untuk memberi peluang untuk orang lain bertanding? Malah ini telah beberapa kali berlaku sebelum ini dalam sejarah Malaysia.

UMNOlah yang terlebih dahulu dan kerap menukar-nukarkan pemegang jawatan ADUN dengan kerusi yang disandang oleh ahli Parlimen lain demi memberi peluang penyusunan semula jawatan samada sebagai menteri kabinet atau menukar jawatan menteri besar dengan seorang yang bertanding sebagai ahli parlimen sebelum itu.

Sejarah ini telah pun dimulakan oleh UMNO maka apa yang GPMS nak bising? Memang benar budak-budak yang masih bersekolah (pelajar) GPMS ini belum pernah saksikan dalam hidup politik mereka yang amat singkat ini kerana mereka ini semua teramat mentah untuk mengingati sejarah lampau perbuatan pemimpin mereka yang dahulu.

IB teringat juga bagaimana Ketua Pemuda yang juga tidak sedar datuk dan ayahnya yang telah turut keluar UMNO dan menghentam UMNO. Yang lebih mengaibkan, datuknyalah yang kononnya menubuhkan UMNO serta menjadi Presiden pertamanya dan ayahnya pula pernah menjawat sebagai Presiden sebelum Mahathir. Tak hairanlah kerana sudah menjadi adat mantan Presiden UMNO untuk mengutuk kepimpinan UMNO selepas mereka tidak lagi menjadi Presiden. Hentam menghentam sudah menjadi budaya dalam UMNO.
....
http://ibrahimbaba.wordpress.com/2008/08/02/wakil-rakyat-umno-terlebih-dahulu-yang-selalu-letak-jawatan/


No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.