Subscribe

Perasuah dapat jadi Ketua Pemuda UMNO


Pengumuman Perhimpunan Agung UMNO malam tadi mengakhiri teka teki,siapa yang layak menjadi Ketua dan Wanita UMNO utk kali ini. Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dinobatkan sebagai ketua Wanita Umno dengan kemenangan majoriti besar apabila mengutip 507 undi berbanding penyandangnya Tan Sri Rafidah Aziz yang meraih 280 undi. Sementara calon yang popular dengan pelbagai masalah khususnya rasuah,si Khairy Jamaluddin, akhirnya menang juga dengan majoriti 50 undi berbanding Khir Toyo walaupun ada persaingan sengit tiga penjuru, Khairy,Khir Toyo dan Mukhriz. Aduh, sungguh mendukacitakan.

Saya mengjangkakan populariti Khairy merudum dan tidak terpilih setelah dinobatkan perasuah muda UMNO namun sebaliknya. Sungguh memalukan. Perwakilan UMNO secara terang menjadi pengkhianat agama,bangsa dan negara. "Mengapa perwakilan UMNO tetap memilih si Khairy perasuah ini? Sedarkan anda bahawa ini adalah satu kesilapan yang besar?" Walaupun si Khairy jamaluddin telah disabitkan secara terang dengan kesalahan rasuah, ternyata mereka tetap mahukan si perasuah ini menjadi ketua mereka.

Kesalahan memilih calon yang kotor tidak sahaja menyebabkan anda (perwakilan) dimurkai Allah, malahan lebih malang lagi dengan kesilapan ini akan membiarkan parti berada dalam keadaan songsang. Parti yang songsang akan membawa kehancuran kepada negara. Anda sendiri akan disumpah oleh anak cucu sebagai orang yang tidak bertanggungjawab kerana telah memilih calon yang korup.


Sewajarnya UMNO dikendali dan diterajui oleh para pemimpin yang bersih,berwibawa. Tidak kira apa jawatan yang dipegang dari yang tertinggi hinggalah yang terendah. Semuanya hendaklah bebas daripada sebarang kemungkaran dan najis rasuah.Pemimpin perasuah wajar di buang terus. Bukan terus disanjung dan diangkat sebagai ketua. Ini lah UMNO, yang selalu sahaja selesa dengan maksiat. Duit adalah raja bagi segalanya. Kesilapan yang berulang. Berlaku dan terus berlaku. Rasuah UMNO bukan sekadar dongengan atau tanpa bukti. Tapi ini adalah kenyataan dengan bukti. Yang merasuah tidak dihukum,malah disanjung.

Apa yang diharapkan daripada sebuah parti yang besar sekiranya para pemimpin mereka terdiri daripada mereka yang kotor lagi menjijikkan?Bolehkah pemimpin kaki rasuah,kaki songlap,kaki putar alam,kaki seleweng,kaki maksiat diharapkan untuk membela rakyat?? Absolutely NO ..~!


by JilFityan







1 comment:

Anonymous said...

Selepas 50 tahun kemerdekaan, banyak masyarakat Melayu masih lagi miskin, ada yang kais pagi makan pagi.

Apa guna ada Dasar Ekonomi Baru yang konon nya memberi keistimewaan pada orang Melayu?? Yang menguntungkan, hanya Umnoputra dengan kroni-kroni mereka..

Nak harapkan UMNO membela nasib orang Melayu.. cis, harapkan pagar, pagar makan padi..

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.