Subscribe

Al-Quran utk Tayangan


Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Rafidah Aziz meletakkan al-Quran di atas meja semasa menerajui Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri dan al-Quran sentiasa berada di hadapan Rafidah setiap tahun Perhimpunan Agung Pergerakan itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC)


Ni apahal ?? Ingat Al-Quran utk hiasan ?? Utk tayangan ?? Kalo nak kata memperalatkan Al-Quran utk kepentingan politik, haaa.. ini lah die...Inilah orangnya.. Ada Quran depan mata, tapi ditatap, ditayang oleh mereka yang tidak menutup aurat.Ini baru persendakan Al-Quran.

Jangan dok tuding orang tu orang ni, tengok diri sendiri dulu.Orang yang menggunakan ayat Quran( dengan membacakannya), utk memberi peringatan kepada manusia,supaya mengambil pengiktibaran daripada Al-Quran,tidak kira dia Islam atau Kafir, tidak ada salahnya. Al-Quran itu adalah panduan utk semua manusia di muka bumi.

"Sesungguhnya Al-Quran diturunkan adalah untuk memberi peringatan kepada manusia, sbg petunjuk dan jalan hidayah.."

Alangkah mulianya kalau isi kandungan al-Quran dihayati atau dipraktikkan oleh pemimpin Wanita UMNO khususnya. Salah satu mempraktikkan ajaran termaktub dalam al-Quran adalah mengenakan pakaian menutup aurat, buang sifat adu domba serta fitnah menfitnah, tidak makan riba atau menaja perbuatan riba, selalu berbaik sangka dan sebagainya. Malangnya selama 20 tahun Rafidah menerajui Wanita UMNO tidak menampakkan sikapnya mendaulatkan agama dalam pergerakan itu dan Biro Agama Wanita UMNO terus lesu dan kaku dalam menterjemahkan nilai-nilai yang baik mengikut al-Quran dalam pergerakan itu.


Penghulu para nabi dan rasul, Muhammad s.a.w. telah bersabda yang maksunya: "Sebaik-baik kamu adalah orang yang mempelajari Al Qur'an dan yang mengajarkannya".

Al Qur'an tidak boleh dijadikan alat atau diperalatkan untuk tujuan-tujuan tertentu. Kitab mukjizat ini perlu diambil pengiktibaran,dihayati, diperundangkan, ditegakkan segala hukum hakam yang terkandung di dalamnya,bukan utk ditayang bila merasmikan majlis.Tapi inilah yang selalu berlaku,sikap kurang ajar yang ditunjukkan ini adalah perkara biasa bagi pemimpin UMNO. Tak kira Puteri,Pemuda,Wanita UMNO semua sama sahaja.


by JilFityan







1 comment:

ira^cairo said...

Salam ....

Ini lah jadinya bila ISLAM tidak diamalkan sebaik2nya dalam kehidupan seharian.Al-Quran dijadikan hiasan bukan untuk dijadikan panduan dan pengajaran apa yang terkandung didalam nya.

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.