Subscribe

UMNO yang kian mengecut.


Barisan Nasional mengatakan tidak berniat meletakkan calon untuk kerusi yang dikosongkan ekoran perletakan jawatan Fairuz di DUN Penanti. Najib yang dibayangi dengan pelbagai 'masalah peribadi' mengeluarkan kenyataan kecut perut dengan memberi alasan "demi ekonomi negara Malaysia", .Tindakan drastik mengeluarkan keputusan awal ingin meneliti sama ada perlu atau tidak calon diletakkan adalah keputusan yang menggambarkan keseluruhan UMNO, yang sudah semakin kecut untuk bertanding lagi dengan calon Pakatan Rakyat.

Seorang sahabat saya berkata, sekiranya diletakkan tenuk sekalipun bertanding dengan UMNO, belum tentu UMNO boleh menang. Betul ke begitu?Entahlah, itu pandangan peribadi beliau. Bagi saya tidak lah sampai begitu. Dan tak baik mengucapkan sedemikian rupa. Namun setelah kenyataan Najib yang memikirkan utk meletakkan calon atau tidak, seolah-olah mengiyakan kata-kata kawan saya. UMNO sudah takut dengan bayang-bayang sendiri. UMNO hari ini tidak ada kekuatan lagi dan UMNO hari ini meletakkan alasan itu dan ini.Dan alasan kali ini adalah 'demi ekonomi negara'.

Saya mencari jawapan,apa yang UMNO takutkan sangat? Bukankah UMNO adalah satu team gerombolan yang besar,takkan lah team yang besar begini sudah kecut dan seolah mengiktiraf akan menjadi team serpihan? atau mungkinkah kerana takutkan satu wabak? Satu wabak penyakit berjangkit kekalahan berpanjangan kepada UMNO,yang akan menyiarkan lagi penolakan rakyat kepada UMNO melalui pilihanraya kecil, dan khususnya sekali lagi di Penanti?

Siri kekalahan pada pilihan raya kecil di Semenanjung,bermula di Permatang Pauh kemudian diikuti di Kuala Terengganu, Bukit Gantang dan Bukit Selambau telah mengajar UMNO secara menyeluruh, iaitu tidak kira siapa PM nya, sama ada PakLah atau Najib, dan bantuan mantannya pun,kesemuanya sudah alah di mata rakyat. Semuanya sudah lali dan semuanya sudah dipukul rata.Ditolak rakyat bukan siapa PM nya, tetapi dari parti apakah dia. Sekiranya dari UMNO, maka terima lah nasib kekalahan yang berterusan ini.walaupun kalian mempunyai wang utk ditabur,walaupun kalian mempunyai kuasa utk memperbodohkan rakyat di media,namun rakyat hari ini bukan rakyat yang senang dipijak-pijak, dirasuah-rasuah.

Takpelah PakJib, kaji lah dulu nak letak ke tidak calon di Penanti. Aku tahu hang keluh kesah dan gelisah setiap kali berdepan Pakatan Rakyat di pentas pilihan raya. Yelah nasib badann.. baru je naik jadi PM dah terima rekod buruk-buruk. Harap hidup segan mati tak mahu lah. Tu pun idup sebab ramai team pengampu kat belakang. Mintak-mintak Chedet tolong nasihatkan PakJib yang ketar lutut ni. Suruh die jadi anak jantan walaupun bibir die merah. ( Ada kaitan ke? Takde kaitan...Hehehe )

by JilFityan

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.