Subscribe

Mari mendengar dan membaca Al Quran


Assalamualaikum...

Hadis dari Jabir dari Nabi s.a.w:

“Apabila malam terakhir dari bulan Ramadhan datang, maka menangislah seluruh langit, bumi dan para malaikat, kerana musibah yang akan menimpa umat Muhammad” Rasulullah s.a.w ditanya: “Musibah apakah ya Rasulullah?” Nabi s.a.w menjawab: “Perginya bulan Ramadhan, kerana di dalam bulan Ramadhan itu semua doa-doa dikabulkan, semua sedekah diterima dan semua kebaikan dilipatgandakan pahalanya serta seksa pun dihentikan”. “Apakah ada musibah yang lebih besar daripada perginya bulan Ramadhan?”, “Kalau semua langit dan bumi menangis demi kepentingan kita, maka tentu kita lebih banyak menangis dan lebih menyayangkannya kerana terputusnya segala keutamaan dan kemuliaan”.

Buat para sahabat, pengunjung blog ini, saya dengan rendah dirinya mengucapkan selamat berpuasa dan selamat beribadah. Saya menjemput saudara saudari membaca Al-Quran atau mendengar bacaan para Qari di sini. Marilah kita sama-sama menjadikan bulan Ramadhan ini sebagai peluang untuk merebut sebanyak-banyaknya pahala.

BACA AL-QURAN DI SINI

atau pergi ke link ini : http://www.quranexplorer.com/quran/

by JilFityan

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.