Subscribe

Siapa bermulut celupar dan siapa pengkhianat sebenar?


Petikan blog ayahanda : TamuPulauMelaka.Blogspot.Com

Geger riuh sebelum ini pihak Umno apabila TGNA mengatakan "Pergi jahanam dengan Umno". Mereka terkejut parah dengan kenyataan Tok Guru itu. TGNA sebenarnya membalas putar-belit @ otak payah faham Muhyiddin ketika mengulas berita TGNA bersalam dengan Tok Pa dalam satu majlis perasmian bersama di Kota Bharu yang sama-sama kena hadiri.

Muhyiddin mengatakan pihaknya akan membincangkan 'kerjasama' dan 'nak berbaiknya Nik Aziz /Pas dengan Umno' pada mesyuarat MT Umno yang akan diadakan hujung bulan Julai lalu...(dah lepas). TGNA sambil menafikan motif berbaik dan berkerjasama dengan Umno, lalu mencetus ayat 'pergi jahanam dengan Umno' kesan emosi beliau terhadap putar-belit Tok Pa, Muhyiddin dan kekuncunya media mass arus perdana.

Terbaru, Muhyiddin pula bercelupar menuduh DS Anwar Ibrahim Penasihat Umum PKR merangkap Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia (yang banyak kali menjadi Orang Kena Tuduh @ OKT sejak dulu-dulu) sebagai 'Pengkhianat' berikutan perhimpunan membantah ISA sabtu lepas. DSAI telah meminta Muhyiddin menarik balik kenyataannya itu secara terbuka atau akan berdepan dengan saman RM100juta, namun TPM itu berkata dia tidak akan memohon maaf!

Nampaknya Timbalan Perdana Menteri Tan Seri Muhyiddin Yasin merangkap Timbalan Presiden Umno ini juga menempah jawatan 'OKT' sebagai tambahan terhadap tuduhan-tuduhan yang pernah diterimanya semasa menjadi MB Johor dahulu.

Ya, bagaimana pula dengan pengkhianat-pengkhianat yang sudah terbukti dan sahih menyalah-gunakan diri sendiri dan memakan jutaan ringgit semasa berkuasa. Mereka sebenarnya pengkhianat, baik kepada agama, negara, rakyat atau masa depan generasi? Mereka masih banyak yang bebas dan berlegar dalam negara 1Malaysia sebagaimana wabak selsema babi @ Influenza A H1N1.

Dari Blog Ayahanda TamuPulauMelaka

http://tamupulaumelaka.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

Muhyiddin sebenarnya ego dengan kedudukannya...si buku ini suatu waktu nanti akan bertemu ruas!

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.