Subscribe

Lim Guan Eng memang Anti Melayu


Dibawah ini adalah bukti Lim Guan Eng adalah Anti- Melayu



Lim Guan Eng dipenjarakan di Penjara Kajang pada tahun Ogos 1998 kerana membela nasib seorang gadis melayu yg dikatakan dirogol oleh Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan 14 orang lagi orang lelaki pada masa itu. 14 orang lelaki tersebut didakwa ke mahkamah, kecuali Rahim.Kemudian, Lim Guan Eng ditangkap dan disabit kesalahan oleh mahkamah di bawah Akta Hasutan dan Akta Pencetakan & Penerbitan. Selepas itu, Tup Tap,Ketua Menteri Melaka itu, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik letak jawatan mengejut. Logiknya,kalau Abdul Rahim tak salah, apasal pulak dia nak letak jawatan? Kweng Kweng Kweng.~

Dan penyebab Lim Guan Eng tidak dapat bertanding dalam pilihanraya umum 1999 dan 2004 adalah atas kes ni.Jika Lim Guan Eng sanggup dipenjarakan kerana membela nasib Melayu, sanggupkah anda cakap Lim Guan Eng Anti-Melayu???

by JilFityan

1 comment:

ibni aqil said...

salam,

saudara tampil seperti seorang yang sayangkan agama - inginkan keadilan dan kebaikan. Tetapi sayang kebencian saudara kepada pihak tertentu telah membuat saudara menyokong mereka yang 'berlakon' demi politik chauvinist.

Tertanyakah saudara berapa nilai kontrak yang 70% bumi dapat tu berbanding 30% yang bukan bumi dapat?

Tertanyakah saudara berapa nilai premis bumi yang dirobohkan berbanding premis bukan bumi yang roboh?

Tertanyakah saudara berapa ramai bumi yang berniaga berbanding bukan bumi di Pulau Pinang? Kalau 5 melayu dipatahkan masih tak sama jika 10 bukan bumi dipatahkan!

Tahukah saudara sekarang Guan Eng sudah kenal pasti 18 kampung melayu yang akan dirobohkan atas nama pembangunan? Dibayar pampasan yang tidak mungkin dapat membeli apartmen 2 bilik pun di Penang.

Ya memang Guan Eng baik... secara halus dia akan mengosongkan penang dari orang Melayu.

Tahukah saudara gerbang di botanical garden akan roboh kerana NGO bukan bumi tidak suka kepada motif gerbang dan kolam air islamik. Walhal tokong hindu baru sedang dibina diBukit atas botanical garden...

semoga Tuhan akan membuka hati saudara untuk kenal siapa yang patut dikasihi dan siapa yang patut kita sangsi!

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.