Subscribe

Rejim Umno : 12 tahun dibina ... 3 jam dimusnah.

Baru 3 hari kerajaan mahkamah Perak berkuasa dengan sah dan haram disebalik, telah melaksanakan amalan tradisi turun temurun mereka. Kali ini mangsanya ialah kaum sendiri .......



Merobohkan dan mengambil alih tanah peneroka di Air Kuning Changkat Jering. Asal nya tanah ini adalah tanah perlombongan terbiar dan atas saranan Kerajaan yang ingin masyarakat lebih cenderung kepada asas pertanian. Maka mereka2 ini berusaha meneroka tanah ini selama 12 tahun dan telah berjaya menjana pendapatan melalui pulangan dari mengusaha seperti dibawah.

1. Sayur
2. Ikan Air Tawar
3. Kambing dan Lembu
4. Ayam , Itik
5. Buah-buahan

Kerugian dianggar lebih setengah juta malah ada peneroka2 yang pertahan hak mereka di tahan dan digari oleh pihak berkuasa. Malah dengan ada dokumen2 sokongan yang menyatakan penerokaan dan status pertanian sedang dan telah diusahakan pun tidak dilayan.



Kerajaan BN berdolak dalih sampai ke pejabat perdana menteri untuk sahkan tanah ini sebagai tanah pertanian kelompok selama 12 tahun perintah termasuk sekarang Osman Jailu katak BN.

Perobohan ini dilakukan oleh Pejabat tanah Larut Matang , Selama dan dibantu oleh FRU , POLIS Taiping , JKR Taiping dan TRAKTOR GAMUDA.



Inikah slogan Rakyat Didahulukan ???

Tiada sebarang perbincangan dibuat untuk mencari jalan penyelesian yang adil kepada semua pihak. Mereka datang dan terus meroboh , membinasa segala usaha kami yang telah diperah selama 12 tahun , kata salah seorang peneroka yang sebak dan marah.

Dari TranungKite

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.