Subscribe

Kenapa Chua Soi Lek Sahaja Dibalun TIDAK Najib Tun Razak?



Kini MCA telah mula diKafir Harbi oleh Penyokong UMNO. MCA dituduh menjadi agen kepada DAP di dalam BN. Jika sebelum ini DAP dimaki hamun sebagai parti Kafir Harbi penentang Islam dan Melayu, kini MCA pula. Cuma berbezanya kali ini, yang "diPerdajalkan" adalah DAP bukan MCA. Tak percaya tengok TAJUK Utusan Meloya pada gambar atas.

Kenyataan Chua Soi Lek mengenai isu kuota bumiputera sebanyak 30% yang hendak dibahagi-bahagikan mengikut merit membuatkan penyokong dan segelintir pemimpin UMNO panas punggung. Ya,tuntutan itu adalah antara 12 deklarasi yang terkandung dan diluluskan dalam kongres ekonomi itu yang dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Kongres Ekonomi Cina Malaysia. Antara lain juga,Kongres itu juga mahu kerajaan mengamalkan sistem tender terbuka dalam penawaran kontrak kerajaan agar persaingan adil dan tidak berat sebelah dalam bidang perniagaan tempatan dapat dicapai.

Mengenai tuntutan pengurangan 30% ekuiti bumpitera,semua pihak (penyokong UMNO khususnya) melenting dan menyalahkan MCA kerana kononnya mengikut rentak DAP. Bukan setakat PERKASA panas punggung, Muhyiddin pun belum berhenti berperang mulut dengan Chua Soi Lek berhubung isu ini(Adakah mungkin semua ini hanyalah perang olok-olok dan sandiwara??). Namunpun begitu,dalam banyak-banyak serangan kepada MCA, tiada seorang pun membidas Najib Tun Razak yang ada pada majlis tersebut pada hari itu.

Bukankah mereka sepatutnya marahkan Najib?? Bukankan dia yang merasmikan Kongres tersebut pada hari itu? Bukankah dia yang meluluskan 12 deklarasi termasuk pengurangan 30% ekuiti bumpitera?

Jadi ceritanya di sini yang patut diserang bukan MCA. Yang dikambinghitamkan sepatutnya bukan DAP. Mereka (Penyokong UMNO) perlu sedar. Dalam hal ini, mereka perlu persoalkan Najib.

Mengapa Najib buat begitu?

Mengapa tidak mempertahankan perkara ini semasa berada di dewan tersebut pada hari itu?

Apa respon Najib pada hari itu bila mana kongres membuat deklarasi 30% ekuiti Melayu nak dikurangkan?

Adakah Najib merelakan semua ini atau sememangnya ini adalah salah satu agenda Najib sendiri menggunakan lidah MCA untuk merealisasikan hasratnya mengurangkan ekuiti bumiputera Melayu?

Sebelum inipun, Najib telahpun meliberasikan beberapa sektor ekonomi yang turut memperlihatkan penghapusan pegangan Bumiputera dalam bentuk saham dan sebagainya.

ATAU Adakah ini agenda tersembunyi bahawa UMNO mula tunduk kepada MCA demi memastikan kelangsungan politik parti itu?

Jadi persoalan-persoalan dan andaian-andaian ini kena ada dan penyokong-penyokong UMNO kena fikirkan. Secara logiknya sekalipun,Perasmi kongres tersebut pada hari tetap Najib sendiri,jadi wajar dia yang dipersoal.

Jadi dalam kes ini,bukan salah MCA atau DAP.So sedarlah. Sudah berapa kali saya bilang, yang menjahanamkan Melayu bukan DAP,MCA,MIC,PKR,PAS tetapi UMNO!

No comments:

Post a Comment

Tinggallah apa sahaja komen walau sepatah kata, moga dengan komen yang kalian suarakan memberi manfaat kepada semua

Kalian berhak suarakan apa sahaja di ruang komen dibawah. Komen tidak akan ditapis, dan terima kasih diatas komen yang diberi.