Subscribe

Ceramah UMNO memaki Nik Aziz



Jangan terkejut dengan ceramah sebegini. Boleh dikatakan hampir setiap ceramah UMNO begini, memaki sana sini. Dan video diatas memaki ulamak dengan gelaran pukimak. Aduh,siapa agaknya yang belah mulut mamat ni semasa dia lahir.Takkan lah Iblis yg belah mulut dia, kerana biasanya yang belah mulut ni adalah tok imam!!! Sekiranya tok Imam tu masih hidup, pasti dia menyesal belah mulut seorang yang p........k kan ulamak.

Menurut kata seorang teman:

badut ni dilihat sebagai "hero" bagi penonton... tapi perbuatan memaki beliau (Nik Aziz) hanya Allah yang akan membalasnya... Malang sekali dia menyangkal TGNA sebagai ulama, tanpa memberikan tafsiran atau kriteria apa yang dia faham dengan perkataan ulama... beginilah jadinya dengan manusia yang melihat dari satu perspektif sahaja. vis-a-vis politik ...

kalau benarpun TGNA diberi layanan terbaik, maka itu adalah apa yang sepatutnya (hak) yang diperolehi sebagai penjawat Menteri Besar... beliau tidak berhutang budi kerana itu... paling baik TGNA boleh lakukan hanya ucap terima kasih jer... selain dari itu tak perlu... dan yang terbaik beliau perlu hanya bersyukur kepada Allah...

tapi biasalah... badut-badut tu kalau tak bodek, bila nak naik ke atas..



by JilFityan
[Baca Selanjutnya dan Share di Facebook...]

Zulkifli Nordin Dirasuk Syaitan


Sungguh terkejut bila membaca artikel baru Zulkifli Nordin di Blognya .. Nampaknya Zulkifli yang kononnya dulu lantang bersuara utk Islam, yang kononnya lantang membela umat Islam di Malaysia kini kerasukan syaitan yang amat dasyat!! Mari kita menilai siapa sebenarnya Zulkifli Nordin dengan membaca artikel di bawah yang dipetik di SINI

-----------------


"ZULKIFLI NOORDIN FB: Salam 2 all.


Teman agak gelihati dan pelik bin hairan nengok beberapa badut-badut ingusan dok terkinja-kinja melenting tak tentu pase konon membantah teman masuk PAS, sedang teman mohon masuk pun tak!


Yang kelakaunya, satu badut ingusan tu siap mengaku lebih baik dia masuk muka depan akhbar "Roket" kepunyaan DAP daripada masuk suratkhabar Melayu. Begitulah parahnya badut-badut ingusan ini menari-nari tarian orang lain. Kesian ke dema yop..

Entah bile teman mohon masuk PAS pun tak tahu. Teman sekadar menghormati kenyataan Tuan Guru Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden Kanan PAs yang juga seorang ulama' yang sangat teman hormati yang mempelawa teman menyertai PAS. Itu sahaja. Seorang pimpinan kanan PAS dan juga seorang ulama' mempelawa teman, takkan teman nak buat dono jer yop!

Jadi sebagai seorang yang di ajar menghormati ulama', teman menjawab yang teman akan kaji pelawaan beliau dengan serius. Itu aje. Malahan sebenarnya ada beberapa orang lagi ulama' dan pimpinan kanan PAS serta ulama' dan pimpinan NGO-NGO Islam yang menghubungi teman apabila mendapat berita teman dipecat daripada PKR, meminta teman supaya bersabar dan yakin bahawa ALLAH ada perancangan yang lebih baik untuk teman, ada yang siap mendoakan teman lagi

Yang parahnya ada antara badut-badut ingusan ni bab kutip derma jihad cukup hebat, tapi kalu tengok cara dema memaki hamun dan mencaci mencacai, iblis pun menangis. Tapi teman maafkan badut-badut ingusan ni yop, sebab dema ni golongan jahlun.sebenarnya!

Cuma teman rase elok badut-badut ingusan ni ambil pengajaran daripada Al Fadhil Ustadz Nasharuddin Tantawi, Ketua Pemuda PAS. Kenyataan beliau mencerminkan kematangan dan kewibawaan yang jelas. Beliau sekadar menyatakan sesiapa pun berhak memohon untuk menjadi ahli PAS dan hak PAS untuk menimbang untuk terima atau tidak. Setakat beliau tahu, teman belum pun memohon, jadi tiada sebab beliau nak komen. Kan cantik kenyataan macam tu, walaupun orang muda dan dilabel sebagai ekstremis dan fundamentalis oleh sesetengah orang, tetapi Ustadz Nasha berjaya menunjukkan kewibawaan yang hebat. Teman doakan beliau kebaikan dan diberi keberkatan oleh ALLAH.

Begitu juga kenyataan Cikgu Pa, Dr. Hatta dan lain-lain ulama' dan pimpinan PAS, teman hormati pandangan bernas mereka yang tidak menyetujui teman menyertai PAS kerana mereka lebih mengutamakan hubungan dengan PKR dan DAP. Walaupun teman rase tak perlu mereka nak buat komen-komen tersebut kerana teman tak memohon pun nak join mana-mana parti, tetapi itu hak mereka untuk menyatakan pandangan tersebut. Tetapi mereka juga mengakui teman belum buat apa-apa permohonan pun.

Apa-apa hal pun, teman baru je menduda yop. Eddah pun tak habis lagi. Kang buatnya ada orang gila talaq amacam? Lagipun bagi lah chance teman relax. Lega jugak bila dah bebas ni. Teman nak enjoy dulu waktu eddah ni. Teman dengor ada artis cun nak menjande tak lame lagi..hehehe.. :))

Kepada badut-badut ingusan lain, kalau hangpa nak tidoq celah kangkang Guan Eng hangpa pi lah. Teman sikit pun tak buloq dengan mat chauvinis dan rasis tu. Lagipun hangpa dok syok dengan gendang dia nak jadi kalipah tu..teman ucap selamat lah kat hangpa dengan kalipah baru tu.

Kepada sahabat dan rakan, para ulama dan tuan guru, para da'ii dan pendakwah, ustadz-ustadzah dan aktivis Islam yang mendoakan teman, janganlah khuatir. Teman rase selesa dengan kedudukan sebagai Ahli Parlimen Bebas ni, dan teman akan kekal begitu insyallah. Takat ni teman tak terpikio pun nak join mana-mana parti politik. Tetapi teman tetap bersama perjuangan Islam, dan teman akan sentiasa mengalu-alukan sebarang pandangan, bimbingan dan cadangan yang boleh membantu memartabat dan menobatkan Islam insyallah.

Adios amigos..grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin

Selasa

23 Rabi'ul Awal 1431

09 Mac 2010

*Gambar (monyet) diatas tiada kena mengena dengan mana-mana badut ingusan sama ada yang idup apalagi kalau dah padam, termasuk badut-badut di zoo dan sarkis. Ia hanyalah gambar hiasan sekoq beruk yang tengah berdengkoq yop :)" -tamat-

by JilFityan
[Baca Selanjutnya dan Share di Facebook...]